Nieuw op Netflix: de nieuwe horror film The Silence vanaf 10 April te zien

the silence 2019

Wie genoten heeft van Bird Box en van A Quiet Place kan vanaf woensdag 10 April zijn hart ophalen met de nieuwe horror van Netflix: The Silence.

→ Klik hier om naar het review van The Silence te gaan

Persoonlijk houd ik mijn hart vast, want waarschijnlijk ben ik een van de weinigen die niet heeft genoten van Bird Box en A Quiet Place. Waar ik de eerstgenoemde vrij saai, voorspelbaar en een beetje too much gericht om emoties op te wekken, te dramatisch. Dat laatste geldt voor mij ook voor A Quiet Place dat ik ook aan elkaar geregen vond door plot devices en ongeloofwaardige domme acties van de hoofdpersonages. Oftewel dit is niet mijn genre films.

Nu lijkt The Silence wel verdacht veel op bovengenoemde films. Want ook hier draait het om een gezin dat moet zien te overleven na een apocalyps veroorzaakt door dieren die jagen op geluid. Vandaar de titel. En spelen ook andere mensen die kwaad in de zin hebben zoals in Bird Box een rol. Al waren dat in Bird Box de gekkies, “logisch” ahum, erg stigmatiserend en gemakzuchtig dus, die de onzichtbare wezens hielpen anderen zelfmoord te laten plegen.

“The Silence vertelt het verhaal van een gezin dat probeert te overleven in een wereld die geterroriseerd wordt door oude wezens die eeuwen lang in het donker hebben geleefd en jaagden met hun gehoor. Wanneer de familie hun heil zoekt in een afgelegen veilige plek en de invasie uitzitten, beginnen ze zich af te vragen hoe de wereld er hierna uit zal zien.”

In de hoofdrollen zien we Stanley Tucci en Kiernan Shipka en Miranda Otto die beiden een week eerder te bewonderen zullen zijn in het tweede deel van Chilling Adventures of Sabrina. En speelt Kyle Reitkopf (Creeped Out) een rol.

De film is geregisseerd door John R. Leonetti, regisseur van Annabelle (2014) en cinematographer van The Conjuring (2013) en Insidious Chapter 2 (2013).

Het verhaal is gebaseerd op het gelijknamige boek van Tim Lebbon uit 2015.

Ik ben heel erg benieuwd hoe de film zal uitpakken. Wordt het echte horror met enge gevaarlijke vliegende monsters? Wordt er weer gefocust op het drama van het gezin? Zal de film berusten op plot devices of worden er originele en logische gebeurtenissen goed uitgewerkt? Ligt de horror bij andere mensen of bij de monsters? Weet de film er een orginele draai aan te geven? De trailer laat een paar spannende beelden zien, maar laat hier eigenlijk verder nog niets over los.

We gaan het zien op woensdag 10 April wanneer The Silence op Netflix te zien zal zijn.

Hier zijn alvast wat screen shots van de trailer:

the silence 2019