Nieuw op Netflix: Love, Death & Robots, een nieuwe animatie anthologie serie vanaf 15 Maart te zien

love death & robots season 1

Er is een nieuw project van Netflix gemaakt door Tim Miller en David Fincher in aantocht. Een animatie anthologie serie die absoluut niet bedoeld is voor de kinderen, maar voor volwassenen.

→ Klik hier voor het review van Love, Death & Robots

In 18 korte verhalen waarin telkens verschillende soorten animatie technieken worden gebruikt, van computergeanimeerd tot old school tekenfilmstijl, en alles daartussen en daarbuiten, worden onderwerpen behandeld die cultureel relevant zijn. Onderwerpen zoals racisme, overheid, oorlog, vrije wil, en allerlei andere sociale en maatschappelijke kwesties komen voorbij.

Niet alleen in verschillende animatie stijlen, maar ook in verschillende genres, van horror, science fiction, fantasy tot comedy. Er komen melkproducten met een bewustzijn, weerwolfsoldaten, robots, cyborgs, alien spiders, demons form hell en allerlei gespuis en wezens voorbij. Daarnaast zijn alle animaties door verschillende teams van over de gehele wereld gemaakt, wat het een des te interessanter project maakt.

De trailer geeft in een zeer kort tijdsbestek in een rollercoaster met flinke hardcore beat op de achtergrond, al deze verschillende stijlen, genres, onderwerpen en wezens kort weer. Het geeft al een idee wat we kunnen verwachten.

Alhoewel de 18 korte verhalen ongeveer tussen de 5 en 15 minuten duren, is het waarschijnlijk door de intensiteit, zoals de trailer al laat doorschemeren, niet aan te raden om deze serie in een ruk achter elkaar te bekijken. Omdat het losstaande verhalen zijn, en kort, kan je je af en toe een animatie bekijken en wanneer er eentje tussen zit die niet je smaak is, sla je deze gewoon over.

Netflix zet met dit project weer een stapje verder buiten de mainstream, iets wat ze al deden met het crazy weirde en zo ontroerende en verfrissende Maniac, dat goed werd ontvangen en de interactieve film Bandersnatch, en ook Russian Doll met een allerminst mainstream hoofdpersonage en dito verhaal, om drie recente voorbeelden te noemen. Het is leuk om te zien dat of het grote publiek blijkbaar meer open staat voor series buiten hun comfort zone, of dat er meer gemaakt wordt voor mensen die buiten de mainstreamkijker vallen. Hoe dan ook, of je dit nu een leuke serie gaat vinden of niet, het zorgt in ieder geval voor een ruimer aanbod en het geeft de mogelijkheid om je smaak en kennis te verbreden.

Love, Death & Robots is vanaf vrijdag 15 Maart te zien op Netflix.

love death & robots season 1
Netflix